שותפות עסקית – בין אם אתם קוראים להם בריתות אסטרטגיות, מיזמים משותפים, או שותפויות כוח,
לכולם יש את אותם יתרונות פוטנציאליים: חיים שמחים יותר, צמיחה עסקית מהירה יותר.
כשאתה שואל כל אדם מוצלח מה המפתח לתוצאות החיוביות שלהם, ב95% מהמקרים
תקבל את התשובה “כיוונו אותי להצלחה”.
למה ליצור שותפויות עסקיות? שלוש סיבות:
* אתה לא צריך לעשות את זה לבד.
בין אם בבית או בעבודה, שותפויות עסקיות מאפשרות לך להתמקד בתחומי החוזק, ותשוקה שלך בנוסף המון לחץ יירד מהכתפיים שלך.
* אתה יכול לפתור את הבעיה בעזרה משותפת ולא בעצמך, חיי המשפחה שלך והזמן לעצמך יגדל.
* אם אתה שונא מכירות ושיווק או ענפים מסוימים, אתה עדיין יכול ליצור עסק או קריירה מוצלח על ידי
יצירת שותפויות נכונות והכנסת שותפים שיחזקו אותך בנקודות שאתה חלש בהם או שאינך רוצה לבצע.
מהם השלבים ליצירת שותפויות חזקות ונכונות ?
בראשונה, להכיר את עצמך.
לבנות “שותפות עם עצמי”.
לזהות ולהתמקד בנקודות החוזק, נקודות החולשה, תשוקות ואת המטרות שלך.
שנית, להגדיר את הנישה לקהל היעד והשוק האידיאלית בעבור עסקך – אותו פלח שוק שהינך
רוצה לשרתו שאתה יכול לשרת על הצד הטוב ביותר.
כתיבת המאפיינים הדמוגרפיים.
שאל את עצמך את השאלה, “אם הייתי צריך לבחור בין A לבין B , מה הייתי בוחר ?” צמצם את השוק שלך.
הצג את ההבדל הייחודי שלך,ומדוע הלקוחות שלך יעריכו את המוצר או השירות שלך, ומדוע יהיו מוכנים לשלם מחירים גבוהים אף יותר ולעבוד איתך .
שלישית, ברגע שאתה מתמקד בנקודות החוזק ובשאיפות שלך וברגע שתאה יודע שאתה יכול לשרת הכי טוב את לקוחותיך, יהיה לך קל יותר לזהות ולעשות רשימה של השותפים הפוטנציאליים עבורך.
ישנם שלושה סוגים של שותפים נכונים שעליך לחפש :
* שותף שיכול למלא את הצרכים העסקיים שלך, במיוחד באזור שבהם אתה חלש או לא מסוגל לבצע.
* שותף שיכול לעזור לך להגדיל את המכירות שלך ולהגיע אל היעדים הכלכליים שהצבת לעסקך מהר יותר.
* שותף שמסוגל לספק תמיכה כספית ואחריות כדי לעזור לך לגדול.
הרביעית, היא להיות אקטיבי בניסיון שלך כדי ליצור שותפות חזקה.
לפני שתפנה לשותפים פוטנציאליים, עליך לעשות את המחקר וההכנה שלך בקפידה רבה.
מי הם השותפים שעשויים להיות מעורבים בקבלת החלטות עתידיות? מה הם הצרכים והפוטנציאל שלהם?
מה אתה יכול להציע להם? איך אתה ייחודי ? מהי הדרך הטובה ביותר להגיע לאפשרות הזאת? וכולי.
הכן בתמציתיות את הבעיות הפוטנציאליות שאתה יכול לפתור או רווחים ויתרונות שאתה יכול לספק,
ואז לבקש מהם להסביר כיצד הם תופסים את הערך של מה שאתה מציע .
חמישית, ללמוד את המודל המוכח לשותפות עסקית בריאה לגדול, לשאול שאלות לגבי כל היבט של המודל.
המפתח לשותפות חזקה הוא להבין באופן מלא את כל מה שאפשר על השותף הפוטנציאלי שלך,
ולדון בכל ההיבטים העסקיים הוא הדרך הטובה ביותר ללמוד האם השותף מתאים לך.
“קלף את הבצל” . שאל, שאל, ושאל עוד קצת.
שישית, להציג את ההצעה שלך על סמך מה שאתה רואה שהשותפים יכולים לעזור לך.
כתוב רק את ההיבטים של המוצר או השירות שלך, הנוגעים ולהם יש עניין לשותף הפוטנציאלי שלך.
שמור את זה פשוט ככל האפשר.
לספק אפשרויות שממנו הם יכולים לבחור ,ודרך קלה לנסות את השותפות.
השביעית, לבקש משוב. איך הם מרגישים לגבי השותפות? מהם התחומים המעניינים ביותר וערכם?
מהי ההשפעה הפוטנציאלית? האם יש חששות או שאלות ? מענה לצרכים שלהם.
לאחר מכן ברך את עצמך על יצירת שותפות עסקית חזקה לצמיחה של כל הצדדים מעורבים !